אל תתנו למשבר לשבור אתכם

ניהול משברים דיגיטליים

המקום הנכון לניהול משברים בעולם הדיגיטל

אז מה זה משבר דיגיטלי?

משבר דיגיטלי יכול להיות ביקורת רעה על העסק שלכם שהופכת לויראלית.

משבר דיגיטלי יכול להיות כתבה שלילית שמופיעה בעמוד ה-1 בגוגל תחת שמך.

משבר דיגיטלי יכול להיות סרטון במצלמה נסתרת בצורה שפוגעת בך.

משבר דיגיטלי יכול להיות תמונה שהופצה ברשת בניגוד לרצונך.

אז אם נדבר על המשותף לכל סוגי המשברים הדיגיטלים נוכל לומר שהויראליות משחקת תפקיד נכבד מאוד וכן גם המענה הראשוני.

ברגע שסרטון / תמונה / חוות דעת עולים לאוויר הם יכולים לצבור תאוצה באינטרנט על ידי שיתופים, לייקים, תגובות וכו'..וכך משהו שלילי הופך לויראלי ופועל כנגדכם.

לדוגמא, חברת פיצה בשם X גילתה סרטון מופץ ברשת החברתית פייסבוק ובוואטאפ על חיות שמסתובבות במטבח של אחד מהסניפים..באותה תקופת זמן קריטית מנכ"ל החברה הודיע על סגירת הסניף והביע את התנצלותו. בכך הרעש התקשורתי מעט ירד ואפשר לומר שאולי בימים שלאחר מכן המכירות מעט ירדו אך כיום החברה עמדה במשבר התקשורתי והדיגיטלי בהצלחה והמכירות חזרו להיות כהרגלם.
אז מה אפשר להבין מכך? ברגע שנותנים מענה ראשוני הולם שמספק את הגולשים ואת מי שנחשף למקרה משבר השיימינג מתחיל להתמוסס..
אם עלתה כתבה שלילית עליך או על העסק שלך – אפשר להעלות כתבה נגדית לאותו אתר, אך חיובית כהודעה לעיתונות.
אם עלו מס' ביקורות שליליות לעמוד פייסבוק שלך – אפשר להעלות תגובות חיוביות מפרופילים אחרים.
אם פורסם סרטון שלילי על העסק שלך – אפשר לפרסם סרטון תגובה שבו אחד מהבכירים בהנהלה מסביר את המקרה.
אז אל תתנו לשיימינג ולתופעת הויראליות לפגוע בכם – פנו למקצוענים שמבינים את עולם הדיגיטל ויודעים להתמודד עם מצבי חירום מסוג זה.

מדוע חשוב לנהל משבר דיגיטלי בזמן ובמקום הנכון?

אם הבעלים או המנכ"ל יתמהמה ויחכה עם ההודעה לעיתונות או עם המענה הנגדי בזמן ש"האש" מתפשטת ברחבי הרשת, המוניטין עלול להפגע והחשיפה תהיה להרבה יותר אנשים.
תזכרו, כאשר תמונה / סרטון / פוסט שלילי עולה לרשת החברתית..הוא מתפשט במהירות..יכול להגיע בתוך דקות אחדות לעשרות אלפי משתמשים שייחשפו למידע.

לכן הטיימינג הוא קריטי – צריך לתת מענה ראשוני מהיר, מקצועי ואמין. כזה שייתן מענה הולם לטענות, כזה שיספק תשובות..מענה שיעצור את הלהבות של האש המתפשטת. יקנה לכם שקט ויחזיר את התדמית של העסק בחזרה.

אז פנו אלינו ונשמח לסייע לכם להחזיר את המצב לקדמותו, למזער נזקים ולהוריד את הרעש התקשורתי השלילי כלפיכם ברשת.