צאו מנקודת הנחה כי כולם צריכים יועץ: ייעוץ שיווקי-אסטרטגי לעסקים, ייעוץ שיווקי-פוליטי לפוליטיקאים או לאנשי ציבור וסלבריטאים

כל פעולת יח"צ אישית מחייבת בתוכה גם ייעוץ אסטרטגי ככלי שיווקי לחברות ועסקים רבים. אם אתם אנשי ציבור כדוגמת פוליטיקאים, המבצעים מהלכים פוליטיים בפוליטיקה ארצית או בפוליטיקה העירונית,  ללא יועץ מקצועי צמוד, אתם לוקחים סיכון שעלול להפיל אתכם כבר בצעד הראשון. כל מלך באימפריה גדולה החזיק שורה של יועצים אסטרטגיים המייעצים בנוגע לעסקים, פוליטיקה ושיווק נכון לקהל ההמונים – עכשיו תורכם להזמין שירותי ייעוץ.

עסקים או פוליטיקה: בונים יחד תוכנית שיווקית ואסטרטגיה נכונה

פגישת ייעוץ

פגישת ייעוץ

כל פעולה בכל ענף מחייבת ייעוץ, ייעוץ שיווקי-אסטרטגי מתאים עצמו למקרים בהם חברה, איש עסקים או איש ציבור במקרה של ייעוץ אסטרטגי-פוליטי חייבים לבצע מהלך אחד כדי לקדם מוצר, שירות או את עצמם.
לפעמים מספיק רק מהלך שיווקי-אסטרטגי אחד כדי ליפול, להוריד ביוקרה ובמוניטין וכמובן להפסיד כספים רבים.
במידה ומעוניינים לבצע מספר מהלכים שיווקיים, המצריכים יח"צ דיגיטלי ואף שירותי יח"צ במדיה הישנה (עיתונות, רדיו, טלוויזיה) – ניתן להגיד בלב שלם, זהו מעשה טיפשי שלא להיעזר בשירותי ייעוץ, עצה או דעה נוספת ולבסוף לקבל את ההחלטה כמנהלים בכירים, מנהיגים או אנשי ציבור בכירים.

ייעוץ שיווקי-אסטרטגי או ייעוץ פוליטי-אסטרטגי יכולים להתחיל במספר מפגשים עבור מהלך מסוים או עבור קמפיין/מבצע אחד, ממשיכים לרוב ברכישה של עשרות שעות ייעוץ ולא פעם חברות גדולות, אנשי עסקים בכירים או אנשי ציבור בכירים צריכים יותר מיועץ אחד קבוע ואף למספר שנים.
כדי להבין את שירותי הייעוץ חייבים להביט בהיסטוריה, מחפשי שירותי הייעוץ הבולטים ביותר בהיסטוריה של האנושות הם כמובן מנהיגי האימפריות הגדולות והמלכים השונים.
כל מלך המכבד את עצמו נעזר בשירותיהם של מספר רב של יועצים: יועצי ביטחון, יועצים פיננסים, יועצים שיווקים לפעילות מול הציבור (כיום יועצי תקשורת ויחסי ציבור), יועצים פוליטיים למהלכים פוליטיים ועוד.

הדבר העיקרי שחשוב לזכור, ייעוץ אמיתי הוא ייעוץ המספק הסתכלות רחבה ונכונה, מהלכים נכונים ובפרויקטים וקמפיינים שונים ידע להכין את תכנית העבודה הנכונה.
דבר נוסף שאינו חשוב פחות, אחרי שעות יעוץ רבות, יועץ קבוע או כל תכנית עבודה – בסופו של דבר אתם תחליטו ואתם תאשרו את המהלך הסופי, באם הסכמתם הסכמה סופית לגבי זווית ההסתכלות של היועץ, המהלך עליו המליץ או הקשבתם ושללתם לבסוף חלק מהמהלך השיווקי-אסטרטגי.
היועץ השיווקי-אסטרטגי או היועץ הפוליטי מחויבים לכם, במידה ונדרשו לתקופה ארוכה, על כל יועץ בכל תחום לדעת להתמודד גם אם חלק מהרעיונות והדעות שלו לא התקבלו, בנוסף עליו לדעת לכוון נכון את התכנית הסופית באם גובשה כולה על ידו, חלקה או גם אם שללתם מרבית מהתכנית המייעצת.

ייעוץ תקשורתי ברגעי משבר: היועץ מסייע להתמודד עם התקשורת והציבור

ייעוץ שיווקי

ייעוץ שיווקי

מכירים את המשפט "מי שאוכל לבד מת לבד?", ככה בדיוק פועלת התמודדות עם משבר תקשורתי הדורש דוברות ויח"צ אישי ברמה גבוהה עם אסטרטגיה נכונה, ביטחון עצמי והבנת השטח.
כתבות שליליות באתרי החדשות הגדולים, בעיתונות, ברדיו או בטלוויזיה – אם תנסו להתמודד לבד, ללא ייעוץ, ללא ראייה נוספת וללא סיעור מוחות מקצועי אתם עלולים ליפול לבוץ גדול יותר ממה שחשבתם.

חברות גדולות-בינוניות, אנשי עסקים בכירים וכמובן אנשי ציבור כדוגמת פוליטיקאים רבים בפוליטיקה, משתמשים באופן קבוע בשירותי דוברות ויח"צ מול התקשורת המסורתית וכמובן גם הדיגיטלית.
התמודדות עם תקשורת בכל כך הרבה מישורים, מצריכה לא רק הבנה בסיסית בתחום עצמו, אלא במיוחד רמה גבוהה בכל הנוגע להתנהלות מול התקשורת והתמודדות עם משברים שיווקיים ותקשורתיים בעידן המודרני.

קשה להצביע על ענף או תחום מסוים המשתמש יותר בשירותי ייעוץ תקשורתי ודוברות, כאנשי עסקים או אנשי ציבור אינכם יודעים איזו "מכה" תקשורתית ושיווקית תנחת עליכם: בעיה בריאותית במטבח, במסעדה או במפעל (לדוגמה: סרטון עכברים במטבח, כשלים במפעל וכו'), מעילה בכספים בחברה, קללות ומכות של עובדים, הורדת מוצרים ומוצרים פגומים, הטרדות מיניות בחברה, חקירה משטרתית ועוד.
כל האשמה, כל ביקורת או כל מקרה יכולים ליצור משבר תקשורתי שרק אנשים המבינים תקשורת, דוברות ויח"צ – יוכלו להתמודד איתו ויחד אתכם לדעת לצאת מהמשבר ולהפוך משברים גדולים לקטנים וחסרי משמעות.
ייעוץ תקשורתי ודוברות לרוב עדיפים כיועץ ודובר קבוע של החברה (איש היח"צ הקבוע), של איש העסקים או יועץ תקשורתי קבוע לאיש ציבור, לעיתים ניתן לשכור את שירותיו של היועץ התקשורתי או הדובר עבור מקרה מסוים (אך אז המחיר עולה בהתאם).

הקשיבו ליועצים הבכירים – דעו לשים את הגבול

יועצים שיווקים או יועצים פוליטיים הבונים אסטרטגית פעולה נכונה או תכנית עבודה שיווקית לטווח ארוך, יכולים להיות מוכשרים ומקצועיים מאוד – דבר שפעמים רבות מטשטש את גבולות הגזרה עבורכם ומצריך מכם עיירנות וזהירות.
כפי שכתבנו בהתחלה, הדעה הסופית שלכם, ההחלטה האחרונה שייכת לכם ואתם נושאים באחראיות המלאה לכל פעולה של כל עובד, יועץ או מי הנמצא תחתיכם בשרשרת ההיררכיה.

ייעוץ יחסי ציבור

ייעוץ יחסי ציבור

כדי לעשות לכם סדר, חשוב להציב גבול לכל סוגי היועצים ובמידה ואתם מרגישים כי "המנוהל הופך למנהל", דעו להציף זאת, לתחום את הגבול ועדיין להשאיר את היועץ המקצועי.
רבים מהמבקשים את שירותי הייעוץ, אינם מודים כי אין ברשותם כל ידע הנוגע לגבול המתאים בין יועץ למנהל בכיר, יועץ לאיש עסקים או יועץ לאיש ציבור – תרשו לנו לעשות לכם את זה יותר פשוט:
יועץ תקשורתי/דובר/איש יח"צ, כל הפעולות מול התקשורת מחייבים את היועץ להמליץ לכם בלבד, אתם צריכים להרגיש האם נוח לכם להיות חתומים על תגובה X , פעילות שיווקית מסוג Y, סרטון, כתבה או כל פוסט כזה או אחר (כל יועץ המנסה להלחיץ אתכם יתר על המידה לפעולה תקשורתית – חוצה את הגבול).
יועץ שיווקי-אסטרטגי לחברות/עסקים ואנשי עסקים, טווח הפעילות מתרחב בנושא הזה ועל היועץ להיות אסרטיבי ומוביל קצת יותר, כדי לשכנע אתכם שהתכנית השיווקית או הייעוץ השיווקי-אסטרטגי המוצע הוא המהלך הנכון.
יועץ פוליטי-אסטרטגי, במקרה זה טווח ההתנהלות בניכם לבין היועץ הוא הרחב ביותר, עליכם להבין שכל מהלך פוליטי בפוליטיקה עירונית ובפרט בפוליטיקה ארצית – ישפיע על עתידכם הפוליטי באופן ניכר ועל היועץ הפוליטי להיות מוכשר מאוד, אסרטיבי ביותר, מקצועי וכזה המכיר את המפה הפוליטית בצורה מושלמת.
עצות פוליטיות חייבות להגיע בכובד ראש, במידה ותשלבו כוחות עם היועץ ההישגים הפוליטיים שלכם לא ידעו גבולות.

זקוקים לייעוץ תקשורתי? שירותי דוברות או איש יח"צ קבוע?  מחפשים ייעוץ פוליטי-אסטרטגי? החברה/העסק שלכם צריכים ייעוץ שיווקי-אסטרטגי? צרו איתנו קשר ונתאים עבורכם את החבילה המתאימה ליחסי הציבור!